Apturēts ES finansējums “Rīgas satiksmes” Skanstes tramvaja līnijas projektā un divos Daugavpilī īstenotajos projektos. Iedzīvotāji aicinās Rīgas domi izvērtēt citas tramvaja līnijas izbūvi, atmetot ieceri par Skanstes tramvaju pavisam

    0
    278

    Apturēts ES finansējums “Rīgas satiksmes” Skanstes tramvaja līnijas projektā un divos Daugavpilī īstenotajos projektos

    Rīga, 20.dec., LETA. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus “Rīgas satiksmes” īstenotajā Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos, aģentūru LETA informēja CFLA.
    Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par “Rīgas satiksmes” veiktajiem iepirkumiem un par iepirkumiem Daugavpils domē.
    ES fondu maksājumi apturēti projektos – “Energoefektivitātes paaugstināšana Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zāles korpusā Marijas ielā 1D, Daugavpilī”, “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība” un “Daugavpils vispārējo izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes un infrastruktūras sakārtošana atbilstoši mūsdienīgām prasībām”.
    Tāpat kā “Rīgas satiksmes” projekta gadījumā CFLA lēmumi attiecas arī uz Daugavpils domes īstenoto infrastruktūras uzlabošanas projektu vispārējās izglītības iestādēs, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanas projektu Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zālē.
    “Visiem ir jāzina šī pamata patiesība – ja fondu projektā tiek atklāta krāpšana vai saistība ar koruptīvām darbībām, fondu finansējums tam tiek atņemts. Pret krāpšanu un korupciju ir “nulles tolerance”. Un jāapzinās arī sekas – ja projektam atņem ES fondu finansējumu, tā izdevumi paliek uz Latvijas nodokļu maksātāju pleciem,” uzsver CFLA direktors Mārtiņš Brencis.
    CFLA ir informējusi projektu īstenotājus, ka tā ne tikai aptur maksājumu veikšanu šajos projektos, bet arī neveiks projektos notikušo maksājumu deklarēšanu Eiropas Komisijai.
    CFLA lēmumi par maksājumu apturēšanu nodrošina, ka valstij netiek zaudēts šajos projektos paredzētais ES fondu finansējums, un nepieciešamības gadījumā to ir iespējas pārvirzīt citu projektu īstenošanai.
    Vienlaikus CFLA ir aicinājusi projektu īstenotājus sniegt papildu informāciju par iepirkumiem, kas ir veikti projektu ietvaros, un par plānoto rīcību projektu ieviešanas augstākā riska apstākļos – par iespējām īstenot projektu, nodrošinot nepieciešamo rezultātu sasniegšanu.
    Tāpat CFLA ir vērsusies ar informācijas pieprasījumu KNAB. Ja biroja sāktās izmeklēšanas gaitā kādā no epizodēm apstiprināsies iesaistīto personu vai to veikto krāpšanas un koruptīvo darbību saikne ar ES fondu projektiem, to izdevumi no ES fondiem netiek finansēti.
    “Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstības” projekta kopējās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums ir 65,66 miljoni eiro.
    Projekta “Energoefektivitātes paaugstināšana Daugavpils izglītības iestādes sporta zāles korpusā Marijas ielā 1d” kopējās izmaksas ir ap 675 500 eiro, tostarp ES līdzfinansējums – 398 170 eiro. Savukārt projekta “Daugavpils vispārējo izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes un infrastruktūras sakārtošana atbilstoši mūsdienīgām prasībām” kopējās izmaksas ir 6 268 270 eiro, no kuriem ES līdzfinansē 2 795 506 eiro.
    …Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/8C736EC7-4B34-425E-A3E7-AC2D2A74DC96/

    Arī pati “Rīgas satiksme” apturējusi Skanstes tramvaja projektu un veiks par to starptautisku auditu

    Rīga, 20.dec., LETA. Arī SIA “Rīgas satiksme” ir nobremzējusi finansējuma piešķiršanu Skanstes tramvaja līnijas projektam un par tā turpmāko nākotni lems pēc starptautiskā audita veikšanas, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.
    Matīss norādīja, ka uzņēmums patlaban izvērtējot startautisko audita aģentūru piedāvājumus un tuvākajās dienās varētu ar kādu no tām noslēgt sadarbības līgumu. “Tikai tad, kad būsim ieguvuši pārliecību, ka visi iepirkumi un procedūras notikušas atbilstoši likumiem, tikai tad runāsim par projekta turpmāko attīstību un mēģināsim uzrunāt Centrālo finanšu un līgumu aģentūru. Arī mēs neplānojam nevienam neko maksāt, pirms nebūs pabeigta pārbaude,” sacīja Matīss.
    Vienlaikus viņš atgādināja, ka par šo projektu neviens būvniecības iepirkums nav pat izsludināts, kur nu vēl noslēgts. Līdz šim ir noslēgts projekta būvprojekta izstrādes līgums ar SIA “BRD projekts”. Uzņēmums saņēmis visu piecu posmu būvatļaujas no Rīgas pilsētas būvvaldes, taču, pēc Matīsa teiktā, arī aktīva projektēšana tiks apturēta.
    “Rodoties tādām situācijām, kāda patlaban ir RS, ir tikai normāli, ka gan CFLA, gan bankas pārvērtē un pat aptur sadarbību. Un situācija ir jāpārvērtē ne tikai aizdevējiem, bet arī pašam uzņēmumam,” sacīja amatpersona.
    Matīss prognozēja, ka audits par konkrēto projektu varētu ilgt pāris nedēļas.
    Kā ziņots, CFLA ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus RS īstenotajā Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos.
    Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par “Rīgas satiksmes” veiktajiem iepirkumiem un par iepirkumiem Daugavpils domē.
    Projekta kopējās izmaksas lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, “Rīgas satiksmes” līdzfinansējums – 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai – 4,33 miljoni eiro.
    …Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/6208B945-73E0-4596-9876-86429A9D014B/

    Iedzīvotāji aicinās Rīgas domi izvērtēt citas tramvaja līnijas izbūvi, atmetot ieceri par Skanstes tramvaju pavisam

    Rīga, 20.dec., LETA. Rīgas apkaimju alianse un vēl vairākas citas iedzīvotāju biedrības Rīgas domi aicinās pilnībā pārtraukt Skanstes tramvaja līnijas izbūvi un izvērtēt citu maršrutu alternatīvas.
    Neraugoties uz to, ka Rīgas pilsētas būvvalde nolēmusi nerīkot sabiedrisko apspriedi par Skanstes tramvaja līnijas projektu, aktīvisti Rīgas domē bija sarīkojuši paši savu publisko apspriedi. Uz to aicināti ierasties bija visi Rīgas domes deputāti, Pilsētas attīstības departamenta, “Rīgas satiksmes” un citu atbildīgo institūciju pārstāvji, taču neviens no viņiem atnācis nebija. Aģentūra LETA novēroja, ka sanāksmē piedalījās aptuveni 40 cilvēku, tostarp, daži opozīcijas deputāti.
    Galvenokārt sanākušie pauda pārliecību, ka projekta maršruts izvēlēts nepamatoti un tramvaju būtu nepieciešams izbūvēt uz pavisam citām apkaimēm. Tāpat kritizēta tika sabiedrības neiesaistīšana un publiskās apspriedes nerīkošana, lemjot par tik svarīgu projektu.
    Arhitekts un pilsētvides aktīvists Oto Ozols sacīja, ka pēc būtības šī apkaime esot nepiemērots virziens, kurp līniju attīstīt, jo Skanste esot maz apdzīvota. “Parasti transportu nodrošina tur, kur ir blīva apdzīvotība, piemēram, uz Purvciemu vai Pļavniekiem. Ja šo līniju tik ļoti vajadzētu, jau tagad uz Skansti būtu palaists kāds autobusa maršruts,” sprieda Ozols.
    Tāpat viņš atgādināja, ka projekta sākotnējā versijā bija iecerēts likvidēt ietves un kokus, lai būtu četras braukšanas joslas, kas būtu nepieņemami. “Tomēr arī tagad risinājums ir nepiemērots, jo tramvajs vienkārši tiks iespiests šajā ielā pa vidu. Paralēli būs Austrumu maģistrāle, kas varēs uzņemt visas transporta slodzes, bet to visu centīsies iespiest Senču ielā, kas ir pilnīgi bezjēdzīgi un neizprotami,” sacīja arhitekts.
    Sanākušie iedzīvotāji kritizēja arī sabiedrības neiesaistīšanu šī projekta virzībā. Rīgas apkaimju alianses valdes priekšsēdētājs Kaspars Spunde pauda viedokli, ka pilsētā joprojām vērojama situācija, ka lēmumus no sākuma pieņem un tikai pēc tam tos mēģina izmisīgi aizstāvēt. “Šāds modelis ir nepareizs un nepieņemams. Mums kopīgi ir jāizdiskutē lielie projekti, jāvienojas par kopsaucēju un tikai tad tie jāvirza tālāk. Kad jāceļ kāda kioska būda, tur sabiedrības viedokli prasa, bet simtiem miljonos vērtos projektos – to vienkārši ignorē,” sacīja Spunde.
    Sabiedrības par atklātību “Delna” pārstāvis Jānis Veide informēja, ka sadarbojoties ar “Rīgas satiksmi”, viņi vairākkārt ir papildinājuši un arī koriģējuši dažādu iepirkumu procedūras. Patlaban viņi vērsušies arī Rīgas pilsētas būvvaldē pēc skaidrojuma, kādēļ par Skanstes tramvaja projektu nav veikta publiskā apspriede. Tāpat pieprasītas ir visu izsniegto būvatļauju kopijas.
    Kopumā iedzīvotāji izstrādāja aptuveni desmit priekšlikumus, kuri tiks apkopoti un iesniegti atbildīgajām domes institūcijām. To vidū ietverts priekšlikums pilnībā pārtraukt Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektu un izvērtēt alternatīvu maršrutu izveidi. Tāpat izstrādāti priekšlikumi, kas pastiprinātu sabiedrības iesaisti projektu veidošanā, piemēram, piedāvājums informāciju par sabiedrisko apspriedi publicēt ne tikai oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, bet arī pašvaldības mājaslapā un citviet.
    Kā ziņots, Centrālā finanšu līgumu aģentūra ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus RS īstenotajā Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos.
    Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par “Rīgas satiksmes” veiktajiem iepirkumiem un par iepirkumiem Daugavpils domē.
    Projektu “nobremzējusi” arī pati “Rīgas satiksme” un par tā turpmāko nākotni lems pēc starptautiskā audita veikšanas.
    Projekta kopējās izmaksas lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, “Rīgas satiksmes” līdzfinansējums – 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai – 4,33 miljoni eiro.
    …Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/9AF0AE88-184F-4CC2-BA7B-401539998DAF/

    Attēla avots: https://linkaits.wordpress.com/kapu-tramvajs/