Britu mediji ar NATO atbalstu pret Sputnik propagandu bez pamatotiem pierādījumiem

0
895

Kā “propagandas” piemēru britu žurnālisti min Sputnik sniegto informāciju par krievu meiteni Ļizu, kura tika izvarota Vācijā.
Veseli trīs vadošie Lielbritānijas mediji — telekanāls BBC, izdevumi Times un Independent — vienlaikus publicējuši rakstus par informācijas aģentūras Sputnik darbību. Plašsaziņas līdzekļi vērsušies pēc palīdzības NATO un atkārto jau vairākkārt izskanējušos pārmetumus par propagandu, taču nesniedz nekādus pamatotus pierādījumus, vēsta RIA Novosti.

Izgudroti piemēri

Kā “propagandas” piemēru britu žurnālisti min Sputnik sniegto informāciju par krievu meiteni Ļizu, kura tika izvarota Vācijā. Par to rakstīja daudzi mediji (meitenes tuvinieku liecības par notikušo atšķiras no vācu policijas sniegtās informācijas — varas iestādes dažas dienas pēc incidenta notikušo noliedza). Vēl viena pretenzija — aģentūra RIA Novosti it kā esot ziņojusi, ka Skotijā organizētā referenduma rezultāti ir “falsificēti”, un šīs informācijas rezultātā iesniegta petīcija ar lūgumu pārskatīt referenduma rezultātus, ko vēlāk parakstīja aptuveni 100 tūkstoši cilvēku (patiesībā RIA Novosti publicēja Krievijas atsūtītā novērotāja viedokli par pārkāpumiem referenduma laikā un spiedienu no Londonas puses). Par falsifikāciju ziņā nebija ne runas, taču tas netraucē Times rakstīt par to. Citus piemērus izdevumi nav minējuši. Tātad britu mediji izvirza pretenzijas par to, ka Sputnik uzdod jautājumus, sniedz informāciju par tuvinieku viedokli un publicē vērotāju viedokli par referenduma norisi — tas ir par uzdevumiem, ko pilda mediji demokrātiskās valstīs, ieskaitot Lielbritāniju.

NATO paziņojums

Materiāli lielajā britu telekanāla un abos vadošajos preses izdevumos nāca klajā pēc NATO pārstāves Oanas Lungesku paziņojuma, kurā, pēc būtības, atkārtotas agrākās nepamatotās apsūdzības. “Tādi mediji kā Sputnik ir Kremļa propagandas elements, tie cenšas izmantot informāciju politiskām un militārām vajadzībām,” — pavēstīja Lungesku telekanālam BBC. Pēc Lungesku domām, šādi mediji cenšas iebiedēt cilvēkus un sašķelt sabiedrisko viedokli, lai galu galā “kaitētu mūsu spējai saprast, kas notiek, tātad arī nepieciešamības gadījumā pieņemt lēmumus.” Jāpiebilst, ka NATO pārstāve kritizēja arī komentētājus un ekspertus, kuri veido Sputnik un telekanāla RT materiālus. Viņa norādīja, ka tās esot “tumšas personības, kas saistītas ar galēji labējiem vai galēji kreisajiem”.

Sputnik norāda, ka apsūdzības ir netaisnīgas

Sputnik UK redaktors, telekanāla BBC bijušais žurnālists Nikolajs Gorškovs norāda, ka Lungesku apsūdzības ir netaisnīgas. “Tas ir ļoti netaisnīgi, taču arī iepriekš pret mums vērstas tamlīdzīgas apsūdzības, kam nav sniegti nekādi vērā ņemami pierādījumi,” — telekanālam paskaidroja Gorškovs. Viņš noliedza arī ārvalstu ekspertu viedokli par to, ka Sputnik radiostacijas birojs atrodas nevis Lielbritānijas galvaspilsētā, bet gan Edinburgā, lai pamudinātu skotus organizēt jaunu referendumu par neatkarību no Lielbritānijas. Sputnik UK redaktors norādīja, ka vieta radiostacijas birojam izraudzīta Skotijas galvaspilsētā tāpēc, ka Londonā ir ārkārtīgi augsta nekustamo īpašumu cena. “Mēs necenšamies ietekmēt Skotijas viedokli, jo tagad, uzturoties Edinburgā, esam patiešām sapratuši, cik neatkarīgi ir skoti. Skotu viedokli ietekmēt ir neiespējami,” — pastāstīja Gorškovs.
…Info avots: https://sputniknewslv.com/world/20170212/3888311/Sputnik-propaganda-parmetumi.html