Eksperts: Bez padomes LDz jaunais vadītājs “spicē” būs viens, un tā nav laba korporatīvā pārvaldība

    0
    847

    Eksperts: Bez padomes LDz jaunais vadītājs “spicē” būs viens, un tā nav laba korporatīvā pārvaldība
    Rīga, 28.11.2015. , LETA. Ir nepieciešams aktualizēt jautājumu par korporatīvo pārvaldību – kāpēc tik lielam uzņēmumam kā “Latvijas Dzelzceļš” nav padomes, jo šādā situācijā jaunais LDz vadītājs uzņēmuma “spicē” būs viens pats un tas nav labi, intervijā aģentūrai LETA norāda personāla atlases uzņēmuma “Executive Search Baltics” (“Amrop”) partneris Viesturs Lieģis.
    Viņš skaidro, ka, “runājot par padomēm, runāju par labo pārvaldības praksi”, jo ilgtermiņā tas esot svarīgi. “Padomē ir daudz svarīgu funkciju un pirmā – īpašnieku pārstāvēšana, tad uzraudzība, un trešā funkcija – padomu došana. Liela uzņēmuma vadītājs ir viens pats “spicē”, un viņš jau arī ir tikai cilvēks. Šajā gadījumā ir akcionāru pārstāvis, ar ko viņš strādā Satiksmes ministrijā, bet savā vidē viņš ir viens pats,” uzsver Lieģis.
    Viņš arī norāda, ka patlaban uzņēmumam tiek meklēts cilvēks, kas var vadīt gan stratēģisko, gan operatīvo darbību.
    Kā pozitīvu pēdējā laika tendenci Lieģis min faktu, ka valsts kapitālsabiedrības izmanto profesionālus pakalpojumus vadības izvēlē. “Agrāk par to dzirdējām retāk vai nemaz. Tie bija politiski nozīmējumi. Tas ir liels solis. Satiksmes ministrijas (SM) izvēle arī ir respektējama,” uzsver eksperts.
    Lieģis skaidro, ka “Amrop” darbu LDz vadītāja izvēlē sāka oktobra sākumā. Novembra sākumā bija gatavs garais saraksts, kas pārrunāts ar nominācijas komiteju, un novembra laikā intervēti un vērtēti kandidāti. Līdz decembra vidum darbs tikšot pabeigts un informācija par potenciālajiem kandidātiem nodota Drošības policijai vērtēšanai. Janvāra laikā tiks pieņemts lēmums par uzvarētāju.
    Kā ziņots, SM noslēgusi līgumu ar uzņēmumu SIA “Executive Search Baltics” par VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētāja amata kandidātu atlases veikšanu.
    Amata kandidātam tiek prasīta arī izpratne par transporta loģistikas nozares darbības principiem, liecina iepriekš “Latvijas Vēstnesī” publicētās konkursa prasības uz LDz valdes priekšsēdētāja amatu.
    Kandidātiem vajadzīga akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība finansēs, uzņēmējdarbības, ekonomikas, vadībzinātnes, tiesību zinātnes, inženierzinātnes vai eksakto zinātņu jomā. Pretendentam jābūt vismaz trīs gadu pieredzei liela uzņēmuma vai organizācijas izpildvadībā, ietverot arī administratīvās un finanšu jomas, pieredzei un izpratnei par uzņēmuma/organizācijas darbību Latvijas un starptautiskas konkurences apstākļos.
    Kandidātam jābūt arī pieredzei lielu un sarežģītu komandu vadībā, pieredzei liela mēroga pārmaiņu projektu iniciēšanā, īstenošanā un vadīšanā (restrukturizācijas, optimizācijas un tamlīdzīgos procesos). LDz nākamajam vadītājam jābūt pieredzei sabiedriskajās lietās un sabiedriskajās attiecībās gan uzņēmuma iekšienē, gan publiskajā un biznesa telpā.
    Savukārt pieredze darbā sabiedrisko/komunālo pakalpojumu vai sabiedriskās infrastruktūras nozarēs tiks uzskatīta par priekšrocību.
    Uzvarētājs tiks paziņots janvārī.
    Kā ziņots, LDz valdes priekšsēdētāja amats kļuva vakants pēc tam, kad tika atlaists ilggadējais LDz vadītājs Uģis Magonis, kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Magonis gan joprojām oficiāli skaitās LDz prezidents, jo no šī amata viņš nav atbrīvots.
    Visu interviju ar Lieģi lasiet LETA+ un portālā “Nozare.lv” sadaļā “Viedokļi, intervijas” (http://www.leta.lv/plus/1337B55A-F4AC-80B5-4F86-716ECE3F9E80/ ).
    …Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/E6143555-3E75-450A-BAAC-4AC02209BE4B/