Kad „Vienotības” nopirkts „PR guru” mēģina padomju stilā cīnīties pret faktiem

0
125

Globāli nopietnais Politico, pamatojoties uz ANO datiem, nesen publiskoja ziņu, ka Latvija kopš 2000. gada ir zaudējusi procentuālo visvairāk iedzīvotāju pasaulē – 18,2%. Šos datus sagatavoja un pārbaudīja arī Latvijas eksperts no LDDK Jānis Hermanis. Tajos redzams, ka, piemēram, Igaunija šajā laikā posmā ir zaudējusi trīs (!!!) reizes mazāk iedzīvotāju – 6%, bet kara un korupcijas nomocītā Ukraina – divas reizes mazāk 9% nekā “Veiksmes stāsta” aplaimotā Latvija.
Politico atsaucas uz publicistu Otto Ozolu, ka 50 gadu laikā Latvija var kļūt par izzudušu nāciju. Tā gan nav viņa oriģināla atziņa – to ir teikuši vairāki nopietni demogrāfijas eksperti. Bet tā nav ne propaganda, ne PR, bet vienkārši fakti. Zinātniski, akadēmiski pamatoti.
Te gan nav runa tikai par nācijas apdraudējumu kā tādu, jo demogrāfijas nav tikai mehāniska iedzīvotāju samazināšanas skaitliski. Te ir runa par iedzīvotāju vecuma struktūru, jo situācijā, kad ir nedabiski maza, kritiska jauno cilvēku masa iepretim vecajiem, tad tas vienkārši nozīmē, ka valstij katastrofāli sāk pietrūkst nodokļu maksātāji, IKP veidotāji.
Mēģinot saglābt ekonomiku, budžetu valdībai ir tikai divas iespējas – atvērt durvis masveidīgai imigrācijai vai arī, mēģinot savākt budžetu, īpaši sociālo, – pamatīgi palielināt nodokļus gan darba ņēmējiem, gan uzņēmējiem. Tas savukārt ir briesmu signāls investoriem (tikko jaunākajā ziņojumā viņi uz to skaidri norāda, ieliekot zemāko iespējamo atzīmi valsts attieksmei pret demogrāfiju): https://twitter.com/valerijssturis/status/951009926893199360
Politico rakstu ir citējuši Belģijas, Igaunijas, Spānijas, Horvātijas un citu valstu lielākie mediji. Un tas izraisījis zināmu paniku partijās, ka ilgu laiku bijušas atbildīgas par Labklājības ministriju.
Un, re, portālā Delfi parādījies raksts, kur Otto Ozols, autora bailīguma dēļ gan nesaukts vārdā, labākajās padomijas tradīcijās nodēvēts ne vairāk, ne mazāk par noderīgu idiotu jeb “seklu, triviālu publicistu”:
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/ralfs-vilands-nebut-noderigiem-idiotiem.d?id=49629425
Raksta autors Ralfs Vīlands ir pazīstams PR jomas darbonis, kuram diemžēl ir zināmas atmiņas problēmas. Viņš ir aizmirsis labticīgajiem lasītājiem atgādināt savu ciešo un trekno saiti ar kādu arī PR ziņā bankrotējušu partiju: http://www.delfi.lv/news/national/politics/vienotibas-pr-un-reklamas-konsultanti-tiek-pie-dasniem-valsts-pasutijumiem-zino-ltv.d?id=46661335
2015. gads (apmēram tas pats laiks, kad „Vienotība” piedzīvoja PR katastrofas vienu pēc otras):
– „Vienotības” sabiedrisko attiecību konsultants Ralfs Vīlands ticis pie 30 000 eiro vērta līguma ar Rīgas lidostu, bet reklāmas aģentūra, kas sadarbojas ar partiju, uzvarējusi valstij piederošās finanšu institūcijas “Altum” konkursā.
– “Vīlands Associates” un “Guilty” uzņēmumi regulāri sadarbojas ar “Vienotību”, un abi regulāri saņem pasūtījumus no valsts kapitālsabiedrībām, vēsta raidījums “de facto”.
– Ar sabiedrisko attiecību konsultantiem “Vīlands Associates” “Vienotībai” noslēgts līgums par ikmēneša sadarbību – par regulārām konsultācijām, mediju monitoringu un palīdzību krīzes situācijās. Par to Vīlanda uzņēmums saņem aptuveni 1000 eiro mēnesī. Šajā summā ietilpst arī konsultācijas pirms Saeimas vēlēšanām, kā arī premjerministres Laimdotas Straujumas konsultēšana izšķirīgos brīžos pēc vēlēšanām.
– “de facto” vēsta, ka raidījumam ir zināms, ka citiem klientiem “Vīlands Associates” pakalpojumi izmaksā vairākas reizes dārgāk.
Un te tabula, uz kuru pamatojās Politico:
https://twitter.com/J_Hermanis/status/880847819950706688. Kā saka, tālāki komentāri lieki – „Vienotība” Āboltiņu met, bet ne tikumu…
…Info avots:
http://m.pietiek.com/raksti/kad_vienotibas_nopirkts_pr_guru_megina_padomju_stila_cinities_pret_faktiem

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.