Krievijas pensionāri Rīgas sabiedriskajā transportā atlaides joprojām varēs saņemt agrāk nekā Latvijas pensionāri. Uzdots “Rīgas satiksmei” sagatavot informāciju par ārvalstu pensionāru atvieglojumiem sabiedriskajā transportā

0
198

Krievijas pensionāri Rīgas sabiedriskajā transportā atlaides joprojām varēs saņemt agrāk nekā Latvijas pensionāri

Rīga, 21.febr., LETA. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien noraidīja ierosinājumu Latvijas un citu valstu pensionāriem braukšanas atlaides piešķirt no viena vecuma, aģentūra LETA noskaidroja domē.
Nestrādājošie Latvijas pilsoņi un nepilsoņi bez maksas “Rīgas satiksmes” transportlīdzekļos var braukt no 63 gadu vecuma, turklāt pensionēšanās vecums arvien tiek paaugstināts, bet Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas pensionāri atlaides saņem agrāk – jau no 55 gadu vecuma.
Deputāts Juris Pūce (LA) rosināja noteikumos ieviest normu, ka visas Rīgā deklarējušās nestrādājošās personas, kas sasniegušas Latvijas likumos noteikto pensionēšanās vecumu, neatkarīgi no pilsonības, saņem braukšanas maksas atvieglojumus 100% apmērā no biļešu cenas. Pūce norādīja, ka pašreizējie noteikumi diskriminē Latvijas pensionārus un ir pretrunā ar valsts likumiem. Tāpat viņš sacīja, ka lūdzis šo situāciju izvērtēt arī Tiesībsarga birojam.
Savukārt deputāts Jurģis Klotiņš (VL/TB-LNNK) rosināja noteikt, ka atlaides netiek piemērotas ārzemniekiem, izņemot Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoņiem, kā arī bezvalstniekiem, kuriem ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja Latvijas Republikā.
Neviens no deputātu priekšlikumiem atbalstīts netika.
Deputāti taujāja Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājam Emīlam Jakrinam par to, cik daudziem citvalstu pensionāriem šādas atlaidies ir piešķirtas, taču viņš norādīja, ka šāda uzskaite veikta netiek. Viņš norādīja, ka šis ir politiska rakstura lēmums, kuru dome pieņēmusi pirms vairākiem gadiem, un viņi tikai pilda domes noteikto.
Kā aģentūrai LETA iepriekš norādīja “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis, kopumā atlaides pienākas aptuveni 62 000 pensionāru, kuri ir nestrādājoši un ir deklarēti Rīgā. Viņš arī apstiprināja, ka atsevišķa reģistra par citvalstu pensionāriem nav, jo iedzīvotāji “netiek nodalīti”.
Komiteja šodien atbalstīja vairākus grozījumus Rīgas domes saistošajos noteikumos par braukšanas maksas atvieglojumiem, piemēram, līdz ar Rīgas daudzbērņu ģimeņu reģistra ieviešanu tas tiks izmantots kā pamats braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanai sabiedriskajā transportā.
Tāpat 100% braukšanas maksas atvieglojums turpmāk pienāksies bāreņiem līdz 24 gadu vecumam, ja viņi studēs augstskolā vai koledžā.
Gala lēmumu par grozījumiem noteikumos pieņems Rīgas dome.
…Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/133ECFD3-0B36-CC6E-82A3-63D30045C73D/

Pēc kopīgas vienošanās uzdots “Rīgas satiksmei” sagatavot informāciju par ārvalstu pensionāru atvieglojumiem sabiedriskajā transportā

Rīga, 21.febr., LETA. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vienojās uzdot SIA “Rīgas satiksmei” sagatavot informāciju par vismaz aptuveno citvalstu pensionāru skaitu, kuri Rīgas sabiedriskajā transportā saņem braukšanas maksas atvieglojumus, aģentūra LETA noskaidroja domē.
Šovakar tika turpināta viena no piecām iepriekš “norautajām” komitejas sēdēm un šoreiz tā bija par deputāta Jurģa Klotiņa (VL/TB-LNNK) rosinājumu skatīt jautājumu par braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanu Rīgas sabiedriskajā transportā ukraiņu, krievu un baltkrievu pilsonību ieguvušiem pensionāriem par astoņiem gadiem agrāk nekā latviešu pensionāriem.
Sākotnēji deputāti ilgstoši nevarēja vienoties par to, kurš šajā sēdē ir ziņotājs. Komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (S) sacīja, ka tas ir Klotiņš, jo viņš kā pirmais ir parakstījies zem sēdes sasaukšanas iesnieguma, savukārt, opozīcija teica, ka Baraņņikam bija jāuzaicina kompetenti ziņotāji – Satiksmes departamenta un “Rīgas satiksmes” (RS) pārstāvji.
Aģentūra LETA novēroja, ka tobrīd zālē atradās abu institūciju pārstāvji, taču ziņot viņi aicināti netika. Vēlāk gan īsu skaidrojumu par situāciju sniegt tika lūgta atnākusī RS pārstāve Baiba Bartaševiča, taču tā kā viņa nebija ziņotāja, iztaujāt viņu nedrīkstēja.
Strīdu rezultātā gandrīz visas frakcijas izmantoja savu iespēju paņemt desmit minūšu pārtraukumu, kura laikā turpinājās neformālas diskusijas starp opozīcijas un koalīcijas pārstāvjiem, kurās aktīvi iesaistījās arī mērs Nils Ušakovs (S).
Opozīcijas pārstāvji nevairījās izteikt kritiku Baraņņikam, kura “vadības stils esot paralizējis komitejas darbu” un norādīja, ka citu komiteju vadītāji vienmēr ieklausās viņu priekšlikumos un uzaicina uz sēdēm lūgtos ziņotājus.
Ilgstoši pārrunājot dažādus pašvaldības nolikuma punktus par komiteju vadību, sēžu sasaukšanas kārtību un citiem jautājumiem, Rīgas domes priekšsēdētājs beidzot piedāvāja kompromisu, kas ļautu noslēgt vismaz vienu no “gaisā esošajām” sēdēm. Proti, viņš rosināja šodienas sēdi slēgt, bet uzticēt RS un Satiksmes departamentam sagatavot vismaz aptuvenus aprēķinus par to, cik daudz varētu būt to citu valstu pilsonību ieguvušo pensionāru, kuri RS transportā brauc bez maksas.
Opozīcija pauda gandarījumu par mēra pretimnākšanu un atzinīgi novērtēja “viņa racionālos lēmumus”.
Nedēļas laikā RS lūgtā informācija ir jāsniedz visu frakciju pārstāvjiem.
Kā ziņots, Rīgas domes opozīcijas partiju pārstāvji jau iepriekš vērsušies pie mēra Nila Ušakova ar lūgumu izvērtēt Vadima Baraņņika atbilstību Satiksmes un transporta lietu komitejas amatam, jo pēdējo mēnešu laikā viņš nav spējis noslēgt piecas sēdes.
Tāpat ziņots, ka šodien komiteja pieņēma Rīgas domes saistošo noteikumu grozījumus, kuri neparedz ieviest izmaiņas līdzšinējā regulējumā un noteikt vienu pensionēšanās vecumu, no kura piemērot braukšanas atlaides, neatkarīgi no pilsonības.
…Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/133ECFDC-5867-99BF-6B45-EE5DBF7E2EA5/

Rīgas autostāvvietās atkal bloķēs automašīnu riteņus

Rīga, 21.febr., LETA. Rīgas autostāvvietās atkal bloķēs automašīnu riteņus, paredz šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstītie grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanasnoteikumos.
Grozījumi arī paredz, ka par autostāvvietu izmantošanu turpmāk varēs norēķināties tikai elektronisk.
Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins skaidroja, ka bloķēšanas ierīču izmantošanu plānots atsākt, galvenokārt, ārzemju viesu dēļ, kuri nereti izvairās no sodu maksāšanas.
Deputāts Juris Pūce (LA) gan atsaucās uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) slēdzienu par to, ka pēcapmaksas piemērošana ir prettiesiska rīcība un pauda pārliecību, ka ministrija šos noteikumus neapstiprinās. “VARAM ir uzticējis šos noteikumus grozīt, mēs tagad to darām, taču būtība mainīta netiek. Ministrija šos noteikumus neapstiprinās un mums atkal būs jāsāk viss no gala,” sacīja Pūce. Tāpat viņš norādīja, ka arī Patērētāju tiesību aizsardzības birojs (PTAC) agrāk ir iesaistījies strīdīgu situāciju risināšanā par šādu sodu piemērošanu.
Jakrins, savukārt, nenoliedza, ka PTAC patiešām agrāk ir norādījis uz šāda soda veida neatbilstību, bet tieši tāpēc tagad tikšot ieviesta prakse, ka bloķēšanu izmantos tikai trešajā reizē pēc pārkāpuma izdarīšanas. “Konstatējot šo pārkāpumu otrreiz, vadītājam četrās valodās tiks atstāts brīdinājums par to, ka viņa transportlīdzeklis nākamreiz var tikt bloķēts,” sacīja Jakrins, norādot, ka soda apmaksu pārkāpējs varēs veikt tikai elektroniski – vai nu dodoties uz tuvāko banku vai darot to ar viedaplikāciju starpniecību.
Bloķēšanas iekārta tiks noņemta tikai pēc apmaksas veikšanas.
Vēl atbalstītie grozījumi paredz, ka autostāvvietu kontroles iekārtas izdoto čeku turpmāk nevajadzēs novietot transportlīdzeklī, jo stāvvietas uzraugs apmaksas faktu varēs redzēt viedierīcē. Norēķināties par pakalpojumu varēs tikai bezskaidras naudas veidā, ar SMS pakalpojumu, elektronisko naudu, iegādājoties mēneša abonementu, iedzīvotāja karti vai lietotāja karti.
Tāpat maksāt turpmāk vajadzēs arī par piekabes un puspiekabes novietošanu.
Departaments norāda, ka iemesls šādu izmaiņu ieviešanai ir tas, ka elektroniskās kontroles iekārtas tiek regulāri bojātas, no tām mēģinot izzagt monētas, tajās tiek ievietoti plastmasas maisiņi, kā arī tajās tiek ievietotas citu valstu monētas. Tā rezultātā rodas zaudējumi gan par iekārtu remontu, gan nesaņemto ienākumu veidā, kā arī rodas domstarpības ar transportlīdzekļu lietotājiem par iespēju norēķināties par pakalpojumiem ar priekšapmaksu un attiecīgi pēcapmaksas paziņojumu piemērošanu.
Tāpat maksas autostāvvietās tiekot novietotas piekabes vai transportlīdzekļu sastāvi ar piekabēm, aizņemot maksas autostāvvietu.
Galējo lēmumu par grozījumiem pieņems Rīgas dome.
…Info avots: http://www.leta.lv/news/latvia/133ECFDB-16C9-B265-8DDD-ED8D24C842CB/