Mediju uzpirkšana pirms vēlēšanām. Ušakovs reklamējas soctīklos par Rīgas domes naudu?

    0
    618

    Rīgas dome, tās struktūrvienības un uzņēmumi katru gadu velta prāvas summas medijiem, slavinot pašvaldības labos darbus. Pērn, pirmsvēlēšanu gadā, līgumos ar medijiem iztērēti vismaz 1,2 miljoni eiro. Raidījums Aizliegtais paņēmiens izpētījis, ka dažos gadījumos apmaksātie materiāli skaidri nodalīti no redakcionālā satura, dažos norādes ir grūti pamanāmas, bet par dažiem līgumiem informāciju nemaz nesniedz. Piemēram, domes Sabiedrisko attiecību nodaļa slēgusi līgumus ar medijiem par 180 tūkstošiem, Rīgas Centrāltirgus – par 135 tūkstošiem, Rīgas Nami – par 170 tūkstošiem, Rīgas 1. slimnīca – par 40 tūkstošiem, Rīgas Satiksme – par 140 tūkstošiem, Izglītības, kultūras un sporta departaments – par 120 tūkstošiem, Satiksmes departaments – par 37 tūkstošiem. Bet visvairāk tērējusi domes Plānošanas, iepirkumu un kontroles nodaļa, kas slēgusi divus līgumus – ar firmu Mediaservice par 329 tūkstošiem un Vesti Reklāma par 40 tūkstošiem.
    Mediaservice apkalpo mediju namu Zīme, kas izdod krievu laikrakstus Vesti, Subbota, 7 Sekretov, savukārt Vesti Reklāma izdod Vesti Segodnia un TV Vesti. Divu gadu laikā Mediaservice izmaksāta rekordsumma – 979 tūkstoši eiro. Savukārt no latviski rakstošajiem medijiem pērn visvairāk pašvaldības līdzekļu saņēmis medijs Kasjauns.lv, kas ticis pie Rīgas Namu līguma par 100 tūkstošiem eiro un citiem. Pašvaldības nauda tikusi arī citiem medijiem vai uzņēmumiem, kas tos apkalpo: EHR Krievijas hitu radio, European Hit Radio, EHR Superhits, radio SWH un SWH Plus, Latvijas Radio 2, Skonto, PBK, Ren TV, NTV Mir, MK Latvia, Latvijas Televīzija, TV24, LNT, Neatkarīgā Rīta Avīze, Diena. Rīgas domes reklāmsaturs ar maldinošu nosaukumu «Rīgas ziņas» pieejams arī portālā Delfi, taču raidījums pašvaldības pārskatos nav atradis norādes par tā finansējumu, tāpat nav atrasta informācija par TV3 raidījumu Sveika, Rīga, kas formāta ziņā izskatās pēc apmaksāta satura. Kamēr pašvaldības slavināšanai pērn iztērēts vairāk nekā miljons, no kritiskiem jautājumiem Rīgas mērs Nils Ušakovs bēg, atsakot intervijas par nepatīkamām tēmām daudziem medijiem, arī žurnālam Ir.
    KNAB sācis pārbaudi par pašvaldības līdzekļu izmantošanu politiskās aģitācijas veikšanai sociālajos tīklos, proti, vai mērs Nils Ušakovs un Saskaņa izmanto pašvaldības kapitālsabiedrību un Rīgas domes līdzekļus, lai popularizētu Ušakova privāto Facebook profilu. Šobrīd priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumi nav konstatēti, taču birojs turpina pārbaudi par to, vai ir pārkāpti interešu konflikta novēršanas likumā noteiktie ierobežojumi. Tāpat tiks izvērtēti arī sociālā tīkla konti Nozagts Latvijā un Es mīlu Latviju, kuru aktivitātes precīzi iekļaujas Ušakova un Saskaņas priekšvēlēšanu kampaņā. To īpašnieks Ivans Staļnojs vairākus gadus ir konsultējis pašvaldības uzņēmumu Rīgas Satiksme, kā arī strādājis Rīgas namu pārvaldnieka nodaļā, kur kriminālizmeklēšanā konstatēti fiktīvi darbinieki.
    …Info avots: http://www.irlv.lv/2017/5/19/rigas-rebes-2

    If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.