MTG Baltijas biznesa pārdošana “Providence” noslēgusies; turpmāk sauksies “All Media Baltics”: Konkurences padome atļāvusi MTG Baltijas biznesa pārdošanu kompānijai “Providence” ar vairākiem nosacījumiem

    0
    484

    Rīga, 18.okt., LETA. Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna “Modern Times Group” (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai “Providence Equity Partners” (“Providence”). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs “All Media Baltics”, trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.
    Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.
    Darījums paredz, ka “Providence” iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.
    Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu “All Media Baltics” turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, “Viasat”, “Star FM” un “Smart AD”.
    Turpmākā “All Media Baltics” izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. “Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,” uzsvēra Danons.
    Viņš arī apstiprināja, ka nav plānots veikt radikālas izmaiņas “All Media Baltics” TV kanālos. Galvenais uzsvars, pēc viņa teiktā, tiks likts uz tehnoloģisko attīstību, lai turpinātu izstrādāt jaunus produktus un nodrošinātu izcilu pieredzi satura lietotājiem.
    Pēc “All Media Baltics” vadītāja paustā, uzņēmums plāno nodrošināt plašāku saturu ne tikai augstākā – HD kvalitātē, bet arī izmantojot jauno tehnoloģiju IP (Internet Protocol) un 4G/5G radītās iespējas.
    Danons aģentūrai LETA pastāstīja, ka uzņēmums plāno izveidot vienotu “All Media Baltics” daudzfunkcionālo platformu, kurā būs pieejams mediju grupā esošo raidorganizāciju saražotais saturs. Viņš skaidroja, ka ļoti svarīgi sekmēt interesējošā satura pieejamību patērētājam jebkurā vietā, jebkurā laikā. “All Media Baltics” vadītājs sacīja, ka tas varētu līdzināties mākoņpakalpojumam, kad patērētājs var atlasīt interesējošo saturu un saglabāt to vienuviet. “All Media Baltics” daudzfunkcionālā platforma, pēc Danona teiktā, varētu parādīties nākamgad.
    Viņš arī norādīja, ka mediju grupa plāno turpināt sadarbību ar mobilo pakalpojumu operatoru “Tele2” saistībā ar satura platformu internetā “Viaplay”, kā arī īstenot sadarbību ar mobilo pakalpojumu sniedzēju “Bite”, izveidojot mobilo aplikāciju satura patēriņam mobilajās ierīcēs. Danons uzsvēra, ka tādējādi ikvienam tiks nodrošināta satura pieejamība jebkurā vietā, laikā un mobilajā ierīcē.
    “Providence” izpilddirektors Karims Tabets pauda gandarījumu par darījuma veiksmīgu noslēgumu, norādot, ka PEP ir apņēmības pilns investēt “šajā spēcīgajā mediju industrijas spēlētājā, kam ir ievērojams izaugsmes potenciāls”.
    Tabets norādīja, ka pirmajā darbības gadā “Providence” plāno ieguldīt “All Media Baltics” uzņēmumu attīstībā vairāk nekā 10 miljonus eiro, lai radītu jaunus produktus un pakalpojumus pieaugošo klientu prasību apmierināšanai. “Investīcijas dos iespēju izstrādāt pilnīgi jaunus produktus un vienlaikus nodrošināt augstas kvalitātes ziņu un izklaides satura pieejamību dažādās platformās,” uzsvēra “Providence” izpilddirektors.
    Vienlaikus viņš atzīmēja, ka “Providence” nodrošinās, ka “All Media Baltics” uzņēmumi turpinās darboties, saglabājot redakcionālo neatkarību, kā arī vienlīdzīgus un godīgus nosacījumus visiem mediju un reklāmas tirgus dalībniekiem. “”Providence” augstu novērtē līdzšinējo vietējās vadības komandas darbu un apstiprina, ka esošās vadības komandas katrā valstī turpinās savu darbību,” piepilda Tabets.
    “All Media Baltics” vadības grupai pievienosies arī “Viasat” vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko, kurš informēja, ka investīcijas satelītplatformas dekoderu attīstībā ir plānots veikt nākamā gada pirmajā pusē. “Mēs plānojam, ka pirmie maksas televīzijas kanāli, kas sāks raidīt HD kvalitātē, būs “TV1000 Premium” un “Viasat Sport Baltics”. Tas būs tikai pirmais solis uzņēmuma modernizācijā. Manuprāt, tās ir ļoti labas ziņas tiem skatītājiem, kuriem, skatoties iemīļotās programmas, ir svarīgi baudīt augstas kvalitātes attēlu,” piebilda Dzjubenko.
    Savukārt “All Media Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena pauda gatavību izaicinājumiem, ko nesīs jaunā uzņēmuma attīstības ēra. “Mēs esam gandarīti, ka pievienojamies “Providence” – spēlētājam ar starptautisku pieredzi telekomunikāciju un mediju nozarēs. Mūsu fokusā, tāpat kā iepriekš, būs mūsu prasīgā skatītāja un satura patērētāja vēlmes. Investīcijas ļaus mums apvienot jau esošo pieredzi pieprasīta vietējā satura izstrādē ar pasaulē pieejamajām nozares inovācijām. Rezultātā mēs radīsim augsti konkurētspējīgus produktus, kas nodrošinās vislabāko pieredzi visprasīgākajiem analītiskā, informatīvā un izklaides satura patērētājiem,” uzsvēra Zūzena.
    Viņa skaidroja, ka KP izvirzītie darījuma priekšnoteikumi paredz vienlīdzīgus noteikumus reklāmas iegādei un TV programmu retranslēšanas tiesībām, nodrošināt uzņēmuma darbības caurspīdīgumu un atvērtību, kā arī konfidencialitāti, garantējot uzņēmuma klientu komercnoslēpuma neizpaušanu.
    Zūzena aģentūrai LETA norādīja, ka “Providence” plānotās investīcijas “All Media Baltics” uzņēmumu attīstībā sekmēs Latvijā esošajām raidorganizācijām efektīvāku satura nodrošināšanu ne tikai TV, bet arī digitālajās platformās, atbilstoši pasaules tendencēm.
    Runājot par mediju grupas plānoto sadarbību ar “Biti”, Zūzena uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi saprast, ka abi uzņēmumi katrs turpinās savu darbību autonomi un neatkarīgi. “Mēs esam atvērti sadarbībai ar dažādiem partneriem un “Bite” ir viens no tiem. Šobrīd ir pāragri runāt par konkrētām sadarbības formām. Noteikti tas, ko gribu uzsvērt, ka ne tikai “Bite”, bet arī “Tele2″ un citi spēlētāji tirgū būs tie, ar kuriem mēs meklēsim sadarbības iespējas satura tālākā izplatīšanā,” sacīja “All Media Baltics” vadītāja Latvijā.
    Viņa skaidroja, ka uzņēmuma satura radīšana ir nepārtraukti mainīgs process, tādēļ ir svarīgi pievērst uzmanību tendencēm mediju tirgū, lai pielāgotu piedāvātos produktus un satura veidošanas procesus. “Tā kā tas ir tas, ko mēs turpināsim, un (..) kardinālas izmaiņas mums pagaidām nenāk prātā,” norādīja Zūzena.
    Vienlaikus viņa uzsvēra, ka ir svarīgi nepārtraukti domāt, kā pagarināt satura lietošanas mūžu, kas ir viena no digitālās vides priekšrocībām – ja sākotnēji ziņu dzīves ilgums televīzijā bija pusstunda, tad digitālajā vidē to dzīves cikls palielinās, kas, savukārt, vairo auditorijas piesaisti un komerciālās iespējas.
    MTG, kas kopš 1998.gada darbojās Latvijā, piederēja telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, “Kanāls 2” un radiostacija “Star FM”, kā arī interneta portāli “Tvplay” un “Skaties”. Igaunijā MTG piederēja televīzijas kompānija “Viasat Eesti”, televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+, savukārt Lietuvā MTG piederēja televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un “Viasat Sport Baltic”. “Providence Equity Partners” Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu “Bite Group”, kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja “Baltcom” kapitāldaļu.
    Kā ziņots, MTG pavasarī paziņoja, ka pārdod raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs “Providence Equity Partners”. Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro. Lēmums pārdot Baltijas biznesu tika skaidrots ar MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi.
    Tāpat vēstīts, ka vasarā Ministru kabinets piešķīra atļauju “Providence” Lietuvas uzņēmumam “Bite Lietuva” iegūt izšķirošu ietekmi Latvijas mediju uzņēmumos SIA “TV 3 Latvia”, AS “Latvijas neatkarīgā televīzija” (LNT) un SIA “Star FM”. Valdības pārstāvji norādīja, ka triju Latvijas mediju uzņēmumi ieņem būtisku Latvijas plašsaziņas līdzekļu tirgus daļu un ir nozīmīgi no nacionālās drošības interešu viedokļa. Atbilstoši Nacionālās drošības likuma prasībām izšķirošas ietekmes jeb 100% kapitāldaļu iegūšanai šajos uzņēmumos nepieciešama Ministru kabineta atļauja. Lai pieņemtu lēmumu Ministru kabinets izvērtēja valsts drošības iestāžu sniegtos atzinumus par minēto darījumu, “Bite Lietuva” sniegto informāciju par tās īpašniekiem, kā arī citu pieejamo informāciju, kas ir būtiska vērtējot minēto darījumu no nacionālās drošības interešu viedokļa.
    ..lnfo avots: http://www.leta.lv/news/latvia/8ACFE618-5840-4D68-A978-CBF318DE44B2/

    Konkurences padome atļāvusi MTG Baltijas biznesa pārdošanu kompānijai “Providence” ar vairākiem nosacījumiem

    Rīga, 19.okt., LETA. Konkurences padome (KP) atļāvusi starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai “Providence Equity Partners” iegādāties “MTG Broadcasting” sabiedrības Latvijā, piemērojot vairākus saistošos noteikumus, lai novērstu iespējamu kaitējumu konkurencei televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgū un reklāmas izvietošanas tirgū televīzijā, aģentūru LETA informēja KP.
    “All Media Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena aģentūrai LETA atzina, ka kompānija ir pilnībā apmierināta ar KP lēmumu, jo arī “All Media Baltic” iestājas par vienlīdzīgiem un nediskriminējošiem nosacījumiem visiem tirgus dalībniekiem, kā arī par caurspīdīgumu sadarbības noteikumu atspoguļošanā un konfidencialitāti attiecībā pret klientu komercnoslēpumiem.
    Atbilstoši apvienošanās ziņojumam, “Bite Lietuva” iegūs vienpersonisku kontroli pār visām “MTG Broadcasting” grupas sabiedrībām Latvijā – SIA “TV3 Latvija”, AS “Latvijas Neatkarīgā televīzija” (LNT), “Viasat” Latvijas filiāle, SIA “Star FM” un SIA “Smart AD”. Kā darījumā ietekmētos tirgus KP izvērtēja divus – televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgu Latvijā un reklāmas izvietošanas tirgu televīzijā Latvijā.
    KP informēja, ka “Bite Lietuva” nepiedāvā televīzijas programmu mazumtirdzniecību, taču ir publiski paziņojusi par vēlmi nākotnē to darīt. KP paredz, ka tādējādi uzņēmums kā potenciālais televīzijas programmu mazumtirgotājs un “MTG Broadcasting” kā televīzijas programmu vairumtirgotājs potenciāli veidotu vertikālas sadarbības attiecības, kas varētu radīt riskus pārējiem televīzijas programmu mazumtirgotājiem iegādāties “MTG Broadcasting” programmas uz līdzvērtīgiem nosacījumiem. Savukārt, ņemot vērā “MTG Broadcasting” būtisko ietekmi reklāmas izvietošanā, KP saredz iespējamus ierobežojumus “Bite Lietuva” konkurentiem piekļūt šim tirgum.
    Pamatojoties uz identificētajām problēmām, KP secināja, ka apvienošanās var būtiski samazināt konkurenci atsevišķos tirgos. Lai novērstu paredzamo kaitējumu konkurencei, “Bite Lietuva” piedāvāja saistošos noteikumus, kurus KP atzinusi par pietiekami efektīviem.
    Lai novērstu risku, ka apvienotais tirgus dalībnieks citiem uzņēmumiem ierobežo piekļuvi televīzijas programmu vairumtirdzniecības tirgum, KP uzliktais nosacījums paredz, ka tam uz nediskriminējošiem noteikumiem ir jāizplata sev piederošās televīzijas programmas visiem tirgus dalībniekiem. Tāpat uzņēmumam ir jānodrošina iespēja savā tīmekļa vietnē ikvienam iepazīties ar piemēroto aktuālo retranslēšanas tiesību piešķiršanas kārtību, tajā skaitā dažādos tehnoloģiskajos risinājumos, kā arī atlaižu piemērošanas principiem, padarot to skaidru un saprotamu visiem tirgus dalībniekiem.
    KP nosacījumi arī paredz, ka apvienotais uzņēmums arī turpmāk nedrīkstēs sasaistīt televīzijas programmu grupu “TV3”, “3+”, “TV6” ar televīzijas programmu grupu LNT un “Kanāls2” pārdošanai citiem tirgus dalībniekiem to tālākai izplatīšanai skatītājiem. Tādējādi konkurējošajiem uzņēmumiem tiks nodrošināta iespēja iegādāties arī atsevišķu televīzijas programmu retranslēšanas tiesības, nevis visu “MTG Broadcasting” televīzijas programmu kopumu. Šis nosacījums “MTG Broadcasting” tika paredzēts jau 2012.gadā, kad tas iegādājās LNT.
    Ja minētās programmas tiek piedāvātas sasaistītā veidā vienas grupas ietvaros, tad atlaide programmu grupu piedāvājumam nedrīkst pārsniegt 20% no kopējās cenas par attiecīgās grupas programmām, iegādājoties tās atsevišķi.
    Lai novērstu konkurences ierobežošanu reklāmas izvietošanas televīzijā tirgū, piemēram, liedzot iespēju “Bite Lietuva” konkurentiem izvietot reklāmu “MTG Broadcasting” programmās, apvienotajam uzņēmumam ir jānodrošina iespēja izvietot reklāmas klipus programmās uz nediskriminējošiem nosacījumiem visiem tirgus dalībniekiem. Uzņēmumam savā tīmekļa vietnē līdz šā gada novembra beigām jāpublicē kārtība un kritēriji, saskaņā ar kuriem tiek piedāvāta iespēja izvietot šāda veida reklāmu.
    Tāpat, lai novērstu “Bite Lietuva” reklāmas izvietošanas procesā iegūtās konkurentu komercinformācijas izmantošanas risku, jaunajam tirgus dalībniekam ir pienākums šo iegūto informāciju izmantot tikai tam paredzētajam mērķim, proti, reklāmas izvietošanai.
    Ņemot vērā, ka “Bite Lietuva” pieder kapitāldaļas SIA “Baltcom”, jaunajam tirgus dalībniekam, kopš lēmuma stāšanās spēkā, ir jānodrošina, ka ne tā pārstāvji, ne ar to saistīto uzņēmumu pārstāvji nepiedalās “Baltcom” pārvaldes institūcijās un neiesaistās stratēģisku, taktisku un operacionālu lēmumu pieņemšanā, kas saistīts ar “Baltcom” darbību. Tādā veidā tiks novērsts risks, ka jaunais uzņēmums pārkāps pieļaujamās sadarbības robežas ar “Baltcom” vai veiks neatļautu informācijas apmaiņu, kas var veicināt abu uzņēmumu darbību neatļautu saskaņošanu.
    2012.gadā, kad KP lēma par “MTG Broadcasting” un LNT apvienošanos, KP paredzēja sev tiesības līdz šī gada beigām tirgus nelabvēlīgu izmaiņu gadījumā likt apvienošanās dalībniekiem veikt strukturālās izmaiņas un atsavināt daļu no tiem piederošajiem aktīviem. Izvērtējot situāciju tirgū, KP šā gada 6.oktobrī lēma nepiemērot nosacījumu “MTG Broadcasting” atsavināt noteiktus aktīvus.
    Kā ziņots, trešdien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna “Modern Times Group” (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai “Providence Equity Partners” (“Providence”). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs “All Media Baltics”, trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.
    Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.
    Turpmākā “All Media Baltics” izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. Danons norādīja, ka uzņēmums plāno investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, kā arī apstiprināja, ka nav plānots veikt radikālas izmaiņas “All Media Baltics” TV kanālos. Galvenais uzsvars, pēc viņa teiktā, tiks likts uz tehnoloģisko attīstību, lai turpinātu izstrādāt jaunus produktus un nodrošinātu izcilu pieredzi satura lietotājiem.
    “Providence” izpilddirektors Karims Tabets norādīja, ka pirmajā darbības gadā “Providence” plāno ieguldīt “All Media Baltics” uzņēmumu attīstībā vairāk nekā 10 miljonus eiro, lai radītu jaunus produktus un pakalpojumus pieaugošo klientu prasību apmierināšanai.
    MTG, kas kopš 1998.gada darbojās Latvijā, piederēja telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, “Kanāls 2” un radiostacija “Star FM”, kā arī interneta portāli “Tvplay” un “Skaties”. Igaunijā MTG piederēja televīzijas kompānija “Viasat Eesti”, televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+, savukārt Lietuvā MTG piederēja televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un “Viasat Sport Baltic”. “Providence Equity Partners” Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu “Bite Group”, kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja “Baltcom” kapitāldaļu.
    Kā ziņots, MTG pavasarī paziņoja, ka pārdod raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs “Providence Equity Partners”. Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro. Lēmums pārdot Baltijas biznesu tika skaidrots ar MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi.
    ..lnfo avots: http://www.leta.lv/news/latvia/1C6EDD16-42C7-4839-A7E4-92DE63160FC6/

    “TV3 Latvia” mainīts nosaukums uz “All Media Latvia” un iecelta jauna uzņēmuma padome

    Rīga, 20.okt., LETA. SIA “TV3 Latvia” mainīts nosaukums uz SIA “All Media Latvia”, liecina informācija “Firmas.lv”.
    Tāpat uzņēmumam iecelta jauna padome. Tās sastāvā iekļauts “All Media Baltics” valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons, “Bite Group” valdes loceklis un direktors Ņikita Sergienko un “Bite Group” finanšu direktors Arūns Dūda. Izmaiņas padomes sastāvā iegrāmatotas ceturtdien.
    Tādā pašā sastāvā ceturtdien ieceltas arī jaunas AS “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” (LNT) un SIA “Star FM” padomes.
    “All Media Latvia” un “Star FM” valdēs kā locekles turpina darboties Agita Ferstere un Baiba Zūzena. Turpretī LNT valdē Zūzena turpina ieņemt valdes priekšsēdētājas amatu, bet Ferstere saglabā LNT valdes locekles amatu.
    Tāpat veiktas izmaiņas “Star FM” un “All Media Latvia” īpašnieku sastāvā. Par uzņēmumu vienīgo īpašnieku reģistrēts Lietuvas firmai “Bite Lietuva”, kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas “Providence Equity Partners” uzņēmums. Izmaiņas katrā uzņēmumā iegrāmatotas attiecīgi trešdien un ceturtdien.
    Zūzena aģentūrai LETA norādīja, ka “TV3 Latvia” nosaukums mainīts atbilstoši jaunajam Baltijas zīmolam. Turpretī “All Media Baltics” Latvijā piederošo kompāniju struktūra paliks tāda pati kā iepriekš un to nosaukumi netiks mainīti.
    “All Media Latvia” (“TV3 Latvia”) pamatdarbība ir komerctelevīzijas darbība, piedāvājot Latvijas reklāmdevējiem reklāmas laikus un citus reklāmdevēja produktu reklamēšanas veidus kanālos TV3, VIASAT 3+, TV6, “RTR Baltija” un “CTC Baltija”.
    Kā ziņots, trešdien noslēdzās Zviedrijas mediju koncerna “Modern Times Group” (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai “Providence Equity Partners” (“Providence”). Danons žurnālistus informēja, ka turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs “All Media Baltics”.
    Darījums paredz, ka “Providence” iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus. Jaunais uzņēmums ar nosaukumu “All Media Baltics” turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, “Viasat”, “Star FM” un “Smart AD”.
    Pērn “All Media Latvia” (“TV3 Latvia”) strādāja ar 16,969 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 3,093 miljonu eiro apmērā.
    ..lnfo avots: http://www.leta.lv/news/latvia/C140829E-808F-4D71-9453-65273A2B1429/